Pengaruh Pengetahuan dan Sikap Terhadap Minat Mahasiswa Menggunakan Quick Response Code Indonesian Standart (QRIS) Pembayaran Digital
Abstract
The growth of the digital economy and the acceleration of financial inclusion in a nation will be aided by advancements in technology and information technology. Payment of non-cash transactions is one form of implementation. QRIS Indonesia can be used not only by traders with big businesses; students can also use it as a digital payment method. This is the basis of this research to find out students' interest in the application of QRIS as a digital wallet payment technology. Knowledge and attitudes that affect students' interest in using digital payment QRIS are determined in this study. In this research, it can be seen that the use of QRIS has a great influence on knowledge, attitudes and interest in digital payments.
Downloads
References
Agung, M. S., Putu, A. A., Yuesti, S. E., & MM, D. (2019). BUKU METODE PENELITIAN BISNIS KUANTITATIF DAN KUALITATIF.
Andespa, R. (2017). Faktor-faktor yang mempengaruhi minat nasabah dalam menabung di bank syariah. Al-Masraf: Jurnal Lembaga Keuangan dan Perbankan, 2(1), 43-57.
Bakhtiar, A. (2010). Filsafat Ilmu Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Erlina. 2011. Metode Penelitian. USU Press. Medan.
Ghozali, I. (2016). Multivariate analysis application with IBM SPSS 23 program. Semarang: Diponegoro University Publishing Agency, 4, 352.
Haikal, M. (2018). Pengaruh Pengetahuan Produk Terhadap Sikap Mahasiswa pada Produk Iphone 8 (Studi pada Mahasiswa Universitas Sumatera Utara) (Doctoral dissertation, Universitas Sumatera Utara).
Humairoh, H., Negara, A. K., & Immawati, S. A. (2020). Pertimbangan dan Sikap Milenial terhadap Minat Menggunakan E-Wallet: Pada Masa PSBB Pandemi Covid-19 di Kota Tangerang. Organum: Jurnal Saintifik Manajemen Dan Akuntansi, 3(2), 64-81.
Isa, M. (2018). Pengetahuan, Persepsi dan Sikap Pengurus Masjid Terhadap Perbankan Syariah (Studi di kecamatan Penyabungan Barat Kaupaten Mandailing Natal. j-EBIS, Vol. 3, No. 1.
Jogiyanto, H. M. (2007). Sistem informasi keperilakuan (xix). Andi Offset.
Makin Banyak, Jumlah Merchant QRIS Capai 4,7 Juta Pengguna - TrenAsia.
Accessed June 1, 2021. https://www.trenasia.com/makin-banyak-jumlahmerchant-qris-capai-47-juta-pengguna/.
Mawadah, S., & Ratno, F. A. (2017). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Mahasiswa Menjadi Anggota KSPM UIN Walisongo Semarang dalam Perspektif Islam. Jurnal Muqtasid, 8(2), 141-153.
Media, Kompas Cyber. “BI Luncurkan Standar QR Code Indonesia.” KOMPAS.com,
August 17, 2019. https://tekno.kompas.com/read/2019/08/17/11055727/biluncurkan-standar-qr-code-indonesia.
Ningsih, H. A., M Sasmita, E., & Sari, B. (2021). Pengaruh Persepsi Manfaat, Persepsi Kemudahan Penggunaan, dan Persepsi Risiko Terhadap Keputusan Menggunakan Uang Elektronik (QRIS) Pada Mahasiswa. IKRAITH-EKONOMIKA, 4(1), 1-9.
Rahmatika, U., & Fajar, M. A. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Penggunaan Electronic Money: Integrasi Model Tam–Tpb Dengan Perceived Risk. Nominal: Barometer Riset Akuntansi Dan Manajemen, 8(2), 274-284.
Saputri, O. B. (2020). Preferensi konsumen dalam menggunakan quick response code indonesia standard (qris) sebagai alat pembayaran digital. KINERJA, 17(2), 237-247.
Sari, M. A., Aminah, I., & Redyanita, H. (2020). Preferensi Generasi Millenial Dalam Memilih Pembayaran Digital (Studi Kasus pada Mahasiswa Politeknik Negeri Jakarta Depok). Ekonomi & Bisnis, 19(2), 97-106.
Sihaloho, J. E., Ramadani, A., & Rahmayanti, S. (2020). implementasi sistem pembayaran quick response Indonesia standard bagi perkembangan UMKM di Medan. Jurnal Manajemen Bisnis, 17(2), 287-297.
Siregar, D. S. (2021). Determinan minat menggunakan quick response indonesian standard (QRIS) (Doctoral dissertation, IAIN Padangsidimpuan).
Sugiyono, D. (2013). Metode penelitian pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R&D.
Copyright (c) 2024 Jurnal Akuntansi dan Ekonomika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.