Efektivitas Pelatihan Power Point Untuk Meningkatkan Keterampilan Anak Didik Panti Asuhan Sakinah

  • Santoso Setiawan Universitas Nusa Mandiri
  • Abdul Rahman Kadafi Universitas Nusa Mandiri
  • Tuslaela Universitas Nusa Mandiri
  • Indah Purnamasari Universitas Nusa Mandiri

Abstract

Power Point training is a training designed to assist participants in mastering the skills in using presentation software, namely Microsoft Power Point. In this training, participants will learn how to create interesting and effective presentations using Power Point. The material taught in Power Point training includes how to create attractive presentation slides using images, text, graphics, tables, and other media. In addition, participants will also be taught how to present information clearly and easily understood by the audience. This training will also discuss good slide layout, the use of animation and transitions, and effective presentation techniques. Participants will learn how to create engaging and memorable presentations using these techniques. By attending Power Point training, participants will be able to improve their presentation skills and create more interesting and effective presentations. Participants will get tips and tricks from the instructor in using Power Point.

 

Keywords: Training, Power Point, Presentation

Downloads

Download data is not yet available.

References

M. Mujiadi, “Pertemuan Kkg Sebagai Upaya Meningkatkan Kompetensi Guru Kelas V dan VI Dalam Menyusun Soal UTS di Gugus 4 Kecamatan Sukapura Probolinggo Tahun Pelajaran 2017-2018,” Pedagog. J. Ilm. Ilmu Pendidik., vol. 5, no. 1, pp. 54–62, Jan. 2018, Accessed: Mar. 23, 2023. [Online]. Available: https://ejournal.upm.ac.id/index.php/pedagogy/article/view/25

I. W. Gumiarta, “Penggunaan Pendekatan Ilmiah dan Pendekatan Klinis dengan Supervisi Pengajaran untuk Meningkatkan Kemampuan Guru dalam Melakukan Inovasi Proses Pembelajaran, Penilaian Hasil Belajar, Evaluasi Proses Pembelajaran dan Tindak Lanjut Pelaksanaan Proses Pembelajaran,” J. Educ. Action Res., vol. 3, no. 4, pp. 352–358, Nov. 2019, doi: 10.23887/JEAR.V3I4.21802.

Sutejo and Y. E. Fadrial, “Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Menggunakan Aplikasi Smart Apps Creator Di Smk Negeri 2 Pinggir,” J-COSCIS J. Comput. Sci. Community Serv., vol. 1, no. 2, pp. 115–122, Jul. 2021, doi: 10.31849/JCOSCIS.V1I2.7215.

S. Sahren, I. Irianto, and A. Afrisawati, “Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Komputer di SD Negeri 010248 Lubuk Palas,” J. Pemberdaya. Sos. dan Teknol. Masy., vol. 1, no. 1, pp. 1–6, Apr. 2021, doi: 10.54314/JPSTM.V1I1.524.

C. Ratnanenci and Hudaidah, “Korelasi Dampak Covid-19 Dengan Era Society 5.0 Di Bidang Pendidikan,” J. Din. Manaj. Pendidik., vol. 6, no. 1, pp. 1–6, 2021, doi: https://doi.org/10.26740/jdmp.v6n1.p1-6.

M. Ali et al., “Aplikasi Teori Generatif-Transformasi Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Di Pondok Pesantren Nurussalam Krapyak Yogyakarta,” Lisanan Arab. J. Pendidik. Bhs. Arab, vol. 2, no. 2, pp. 155–171, Apr. 2018, doi: 10.32699/LIAR.V2I02.648.

R. Ruma Bay and U. Yampap, “Penggunaan Media Microsoft Power Point Untuk Meningkatkan Pemahaman Siswa Sekolah Dasar,” J. Elem. Teor. dan Has. Penelit. Pendidik. Sekol. Dasar, vol. 4, no. 2, pp. 125–133, Oct. 2021, doi: 10.31764/ELEMENTARY.V4I2.5215.

I.- Salamah, L. Lindawati, A. Asriyadi, and R. Kusumanto, “Peningkatan Kemampuan Guru-Guru SD Negeri 130 Palembang Dalam Menyajikan Presentasi Atraktif Melalui Pelatihan Microsoft Power Point,” Aksiologiya J. Pengabdi. Kpd. Masy., vol. 4, no. 1, pp. 52–62, Dec. 2019, doi: 10.30651/AKS.V4I1.2197.

M. Ziveria and N. Purwandari, “Pengembangan Presentasi Interaktif dan Menarik Menggunakan Microsoft Power Point 2007 Bagi Guru SDIT Al-Kautsar,” ABDIMAS J. Pengabdi. Kpd. Masy., vol. 1, no. 2, pp. 56–64, Oct. 2020, doi: 10.53008/ABDIMAS.V1I2.83.

A. R. Sartika, E. Lubis, S. Lisdayanti, and R. K. Yudha, “Pelatihan Aplikasi Microsoft Word, Microsoft Excel dan Power Point Pada siswa-siswi di SMPN 4 Kutacane,” Empower. J. Pengabdi. Masy., vol. 1, no. 5, pp. 712–721, Aug. 2022, doi: 10.55983/EMPJCS.V1I5.249.

S. Soni et al., “Optimalisasi Pemanfaatan Google Classroom Sebagai Media Optimalisasi Pemanfaatan Google Classroom Sebagai Media Pembelajaran di Smk Negeri 1 Bangkinang,” J. Pengabdi. Untuk Mu NegeRI, vol. 2, no. Mei 2018, pp. 17–20, 2018.

Amien, J. A., Sunanto, , Soni, S., Mualfah, D. B., Fuad, E., & Wenando, F. A. (2018). Pelatihan cara teknik pengutipan dan cara menghindari tindakan plagiat bagi guru SMK Muhammadiyah 3 Pekanbaru. Jurnal Pengabdian Untuk Mu NegeRI, 2(2), 40–43.

Hayami, R; Soni, S; Fatma, Y; & Wenando, F. A. (2019). Pelatihan Pengelolaan Website Sebagai Upaya Meningkatkan Publikasi Profil Kelurahan Tangkerang Selatan Pekanbaru. Jurnal Pengabdian Untuk Mu NegeRI, 2(November 2019), 230-233.

Published
2023-05-31
How to Cite
Setiawan, S., Kadafi, A. R., Tuslaela, & Purnamasari, I. (2023). Efektivitas Pelatihan Power Point Untuk Meningkatkan Keterampilan Anak Didik Panti Asuhan Sakinah. Jurnal Pengabdian UntukMu NegeRI, 7(1), 84-88. https://doi.org/10.37859/jpumri.v7i1.4754
Abstract views: 74 , PDF downloads: 100