Implementasi Kebijakan Tentang Penciptaan Budaya dan Iklim yang Kondusif pada SDIT Insan Kamil Bangkinang Kota

Kebijakan Pendidikan

Authors

  • Ibnu Muhammad Ibnu Haikal Universitas Muhammadiyah Riau

DOI:

https://doi.org/10.37859/jsi.v7i02.5584

Abstract

Effective, efficient, and productive school development needs to be supported by changes in various aspects related to education, including the school climate. Changes in school climate need to be carried out to respond to the deteriorating condition of education. A conducive school climate and culture is characterized by the creation of a safe, comfortable and orderly learning environment so that learning can take place effectively. The principal becomes a determining part of the realization of a good school culture on the basis of the policies implemented, the programs launched, as well as clear targets and strategies for achieving them. Regarding the creation of culture and climate, the principal of SD IT Insan Kamil Bangkinang Kota prepares planning, Organizing, leadership, and controlling.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Mulyasa, E., 2012, Manajemen & Kepemimpinan Kepala Sekolah (Jakarta: Bumi Aksara).
Raimond WY, Entrepreneurship (New York: Prentice Hall, 1995).

Sarkani, S.Pd . (2022). Implementasi kebijakan tentang penciptaan budaya dan iklim yang kondusif di Sekolah Dasar Insan Kamil Bangkinang Kota Tahun 2022-2023 (Doctoral dissertation, University Muhammadiyah Riau ).
Anonim, 2015. Profil Sekolah/Madrasah/Pondok Pesantren Muhammadiyah (Best Practice).:Majelis Pendidikan Dasar dan Menengah Pimpinan Pusat Muhammadiyah..
Dedi Supriadi, (1999), Mengangkat Citra dan Martabat Guru. Yogyakarta, Adicita Karya Nusa.
Sakban Sakban, (2021). Pengelolaan guru dalam rangka pendayagunaan sumber daya manusia secara optimal. Al-Muaddib: Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial dan Keislaman, 126- 134.
Made Pidarta (1988), Manajemen Pendidikan Indonesia, Jakarta : PT bina Aksara (1995), Peranan Kepala Sekolah Pada Pendidikan Dasar; Jakarta: Gramedia.
Miasih, R., & Hasanah, E. (2021). Best Practice Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Menciptakan Iklim Belajar Jarak Jauh yang Kondusif. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian Dan Kajian Kepustakaan Di Bidang Pendidikan, Pengajaran Dan Pembelajaran, 7(3), 565-575.
Dini, J. P. A. U. (2021). Lisik: Lima Pilar Kebijakan Internal Kepala RA Al Hijrah Badrul Ulum dalam Menciptakan Iklim Belajar Kondusif. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1915-1929.

Published

2024-12-02